1 År

Vart har detta år tagit vägen? Det var nu 1 år och 2 dagar sedan du kom till världen, det går inte att beskriva hur lyckliga vi var när allt var klart! Det var ju inte så jätte lätt när du skulle komma!
Först så satte dom igång mig utan att vattnet hade gått, och när jag väl hade öppnat mig typ 4-5 cm så skickade dom ner oss till förlossningen och där så avtog ju såklart värkarna! Dom satte epidiralen på mig och satte på en annten på ditt huvud (jag vet inte vad det heter så jag säger annten) dom satte även en CTG-kurva och tur var väl de för dom tappade ju hjärtljuden på dig, så då kom dom in och tog en massa prover och hittade mjölksyra i ditt blod...
Så dom kastade grönkläderna på din pappa och sa byt om vi ska till operationen, jag bara grät och grät hela vägen till operationssalen det ända jag kom ihåg var att Lars sa det är ingen fara. Kom in i operationssalen och så sov jag typ med detsamma, 1minut efter det att jag hade somnat så snittade dom mig, dom tvättade inte eller nånting! Dom tog ut dig och såg att det inte var nån fara med dig! Din pappa stog ute i ett annat rum och inte visste nånting, han fick inget veta förrän det var klart, han stog med en akutvagn som väntade på dig! Så jag kan bara tänka mig hans oro! Men som sagt det var ingen fara med dig du mådde så bra så, en stor tjej på 4190g och 51cm....
Du och pappa gick upp på förlossningsrummet igen och ringde till farmor och mormor, så att dom fick komma och träffa dig pch hjälpa pappa! Efter typ tre timmar så kom ni upp på uppvaket och kollade till mig! Jag fick se dig en snabbis sen gick ni tillbaks till rummet, kom ner jag också efter bara ett litet tag och då höll jag dig jag släppte inte taget!
Vad mer kan jag säga? Vi låg kvar på BB i 5dagar innan vi åkte hem, eftersom du var stor för åldern så ville dom hålla koll på dig du var ju 10dagar tidig.....
Visst saknar man magen iblandAlltså det är sjukt hur mycke man tittade på den där grejjen alltså! Allra första bildenDetta var första gången jag fick träffa dig! Efter tre timmar fick jag äntligen se dig och hålla digFörsta familjebilden

Här var du bara några timmar gammal, och nu är du 1 årBara nåndag gammalMin pappa är bästVärldens bästa mamma



Vi fick ju även lite besök under tiden där uppe och du fick en massa underbara pressenter.....

Men som sagt nu har det gått ett år och vi ångrar inget, det är så underbart att ha dig hör.
Vi älskar dig av hela våra hjärtan

Här kommer det lite andra bilder på mig och mina kompisar
Ute med kusinenSkrattar med hela annsiktetMin underbara kusinTilly är min komis

Kommer mer bilder om ett tag kanske inte idag men!

Kram på er alla där ute


Kommentarer
Postat av: Evelina

Kolla in buyorsell.blogg.se, där kan du sälja gamla kläder, skor etc. Helt GRATIS är det att lägga ut annonsen! Samtidigt som du kan leta efter något som passar just dig:)

2008-08-17 @ 18:22:56
URL: http://buyorsell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0