Härligt!!!

Gud va de är skönt väder ute, vill att det ska vara så här hela dagarna. Så skönt att vara ute och gp när det är sådant väder.. =) man blir mer motiverad att gå när det är så här vackert väder ute... När det är grått och tråkigt vill man inte vara ute så mycke, eller inte jag iaf..

Idag har vi inte gjort så mycke.. Vi har varit in till stan en snabbis, jag var in på Arbetslivsresurs.. Ja vad ska man säga? När jag kom in så frågade han hur det går för mig med att söka jobb. Då sa jag som det var att jag hade varit och prata med Ica Maxi men vi kom fram till att det inte var nå för mig eftersom jag inte hade nå körkort, och att det skulle bli problem för mig att ta bussen dit ut när jag skulle ha börjat eller slutat på konstiga tider..
Det han sa de va att jag inte fick säga nej till jobb, att jag måste ta dom jobben jag fick erbjudanden om.

Jag är så less på dom där inne, jag har inte fått den hjälpen jag skulle ha haft tycker jag. Jag tycker att är man med i nå såntdär som dom ska hjälpa en att söka jobb så ska man för det första sitta där inne och söka tycker jag och dom ska väl pusha en till att söka jobb. Jag frågade om jag skulle kunna få nå praktikplats också men det skulle jag inte heller få nån.. Enligt min handläggare så utnytjade arbetsgivarna dom som får praktik. Det kanske dom gör men man får ju lite erfarenhet om man skulle kunna få komma in den vägen, och kanske chans till jobb efteråt men inte då.. =(

Aja nog pratat om de..

Nu ska man ta och kolla lite på pippi sen ska man på affären och köpa lite potatis så att man kan göra lite potatisgratäng..

Älskar er
Älskar er
                                                                                                                             Foto: Jag
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0